SEO yazımı, Google gibi arama motorlarının ilk sayfasında yer alan içerik oluşturma sanatını ifade eder.
Bir konu seçme ve araştırma toplama, yazı yazma ve “Yayınla”ya basma süreci çoğu zaman saatler alabilir. Gönderinizin hak ettiği trafiği almaması sinir bozucu olabilir.
Arama motoru optimizasyonu, düşük trafiği azaltmanın harika bir yoludur. Arama motoru optimizasyonu, pazarlamacıların Google'da üst sıralarda yer alan içerik yazmasına yardımcı olan köprüdür. Bu şu soruyu akla getiriyor: Bunu içeriğinize nasıl entegre edebilirsiniz?
Biz senin arkandayız. Bu gönderi, SEO yazımında ustalaşmak için 12 yöntemi tartışacak.
SEO yazımı nedir?
SEO yazımı, Google gibi arama motorlarının ilk sayfasında yer alan içerik oluşturma sanatını ifade eder. Bu, anahtar kelimeleri araştırmayı ve kullanıcının amacına uygun kaliteli içerik yazmayı içerir.
2020 Arama Motoru Dergisi Araştırması, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) ilk sıradaki web siteleri için tıklama oranlarının %25 olduğunu buldu. Bu, 2. konumdaki web siteleri için %15'e ve 10. konumdaki web siteleri için %2.5'e çarpıcı bir şekilde düşer. Bu sayı, Google'ın 2. sayfasına ulaştığınızda daha da düşer.
Web siteniz ilk sayfada değilse, tüketiciler onu organik olarak bulamazlar. Web sitenize daha az ziyaretçi göreceksiniz, bu da daha az olası satış ve gelir fırsatı anlamına gelir.
Reklam, web sitenize trafik çekmek için başka bir seçenektir. Ancak bu pahalı ve zaman alıcı olabilir. SEO yazımı ücretsizdir ve büyük olasılıkla size bir kampanyadan daha uzun süre trafik sağlayacaktır.
SEO'yu yazınıza dahil etmek için 12 ipucu
1. Başlıkları avantajınıza kullanın
Google'ın web tarayıcıları, blog yayınınızı ve içindeki tüm bölümleri anlamalarına yardımcı olmak için başlıkları kullanabilir.
Tarayıcılar, blogunuza bakan okuyucularınızdır. H1'iniz, makalenizin içeriğine genel bakışınızdır. H2'leriniz ve H3'leriniz size makalenin bir özetini verecektir. H4'ler alt konuları parçalayacaktır.
Alt başlıklarınız gövdenin içeriğiyle tutarlı olmalıdır. Doğru anahtar kelimeleri kullanırsanız, SERP'de sıralanma şansınız daha yüksektir.
2. İçeriğinizi snippet'lerde öne çıkacak şekilde optimize edin.
Google'ın öne çıkan snippet'leri, arama sorgularınıza yanıt bulmanın en iyi yoludur. “Blog yazısı nasıl yazılır?” diye arama yaparsam Google, en iyi yanıtı sağlamak için öne çıkan bir arama snippet'i kullanabilir.
Öne çıkan bir Google snippet'i kazanmak için soruyu açık ve net bir şekilde yanıtlamalısınız.
“Mac'in ekran görüntüsünü nasıl alırım” için arama yaparsanız, H1 veya H2'nize “MacBook Bilgisayarda ekran görüntüsü nasıl alınır” yazabilir ve madde işaretli veya numaralı bir listeyle adımları takip edebilirsiniz.
Bunu tamamladıktan sonra, yanıtladığınız soruya sorunun bir bölümünü eklediğinizden emin olun. Paragrafınızı başlatmak için yukarıdaki örneği kullanırsınız. “MacBook'unuzda ekran görüntüsü almak için şu adımları izleyin…”
Ayrıca, her cümleye "tıkla" veya "seç" gibi eyleme geçirilebilir bir fiille başladığınızdan emin olun.
Öne çıkan snippet'te yakalamaya çalıştığınız anahtar kelimenin bir tanımı gerekiyorsa 58 kelimelik bir cevap yazın.
3. Arama motorları için değil, insanlar için yazın.
SEO uzmanlarının , kullanıcıların yanıtlar için Google'da arama yaptığını unutması kolay olabilir . Yüksek kaliteli blog gönderileri yazmak, sıralamanızı yükseltmenin en iyi yoludur.
Bu nasıl görünüyor? Kapsamlı cevaplar, taranabilir bölümler ve düzenli alt başlıklar sağlamanız gerekecek.
Motivasyonları ve zorlukları da dahil olmak üzere alıcı kişilerinizi aklınızda tutmayı unutmayın. Ayrıca potansiyel müşterilerle rezonansa giren ve sorunlarına hitap eden konuları seçmelisiniz.
4. Anahtar kelimeleri meta açıklamanıza ekleyin.
Gönderilerinize meta açıklamalar ekliyor musunuz? Cevabınız hayır ise, gönderiniz hak ettiği kadar ilgi görmüyor olabilir. Neden önemli olduklarını öğrenelim.
Bir blog gönderisinin Google ile iletişim kurabileceği birkaç yoldan zaten bahsettik: anahtar kelimeler, alt başlıklar ve snippet'ler. Bu kapsamlı bir liste değildir.
Google ayrıca arama sıralamasını belirlemek için meta açıklamaları da tarar. Her sonucun başlığının altında meta açıklamalar bulacaksınız.
Meta açıklamalar, gönderinizin içeriğini özetlemenin bir yoludur.
Kısa tut.
Bir ve iki anahtar kelime arasında kullanın.
Zorlayıcı olmalı. Benzer gönderiler olacağını biliyorsunuz, bu yüzden açıklamanızın diğerlerinden farklı olduğundan emin olun.
Meta açıklama kutuları, çoğu içerik yönetim sisteminde (CMS) standart bir özelliktir, bu nedenle işleve erişmek için fazla arama yapmanız gerekmez.
5. Görsellere alt metin verilebilir.
Gönderinize eklediğiniz herhangi bir görsele, ister öne çıkan ister gövde olsun, alternatif metin eklemeniz gerekecektir.
Alt metin, fotoğrafta neler olup bittiğinin bir açıklamasıdır. Google'ın (ve görme engelli diğer kişilerin de) resmin neden gönderinizde olduğunu anlamasına yardımcı olur.
Örneğin, makalenizin sanal olaylarla ilgili olduğunu varsayalım. Makalenize aşağıdaki resmi ekliyorsunuz:
Görüntü Kaynağı
Alternatif metin şu şekilde olmalıdır: "İşadamı, elinde kalem tutarken masa başında oturarak sanal bir etkinliğe katılır."
Bu cümle açıklayıcıdır ve ana anahtar kelime olan "sanal olaylar"ı içerir. Bu stok görsel gerçek olsa da, blog gönderinizle eşleşen bir anlatı oluşturmak için kullanılabilir.
6. Anahtar kelime araştırması yaparak başlayın.
Google, saniyede tahmini 70.000 arama işliyor. Şaşırtıcı, değil mi?
Diğer SERP karmaşasından sıyrılmak için potansiyel müşterilerinizin aradığı anahtar kelimeleri ve kelime öbeklerini hedeflemelisiniz. Web sitenizi ve içeriğinizi başka nasıl bulabilirler?
Başlamak için bir anahtar kelime araştırma aracı kullanın. Ahrefs veya Google Anahtar Kelime Planlayıcı gibi siteler, kullanıcıların ne aradıkları ve ne kadar popüler oldukları hakkında bilgi sağlar.
Google Trendler ayrıca, herhangi bir anda hangi anahtar kelimelerin en popüler olduğunu anlamanıza yardımcı olur. Belirli bir anahtar kelimeyi aramak zamanla azalıyorsa, dijital pazarlama stratejileriniz için hedeflemeniz gereken anahtar kelime bu olmayabilir. Yükselen trendler ise tam tersi.
Anahtar kelime fikirleriniz biterse rakiplerinizden ilham alın. Hangi anahtar kelimeler için sıralandıklarını öğrenmek için rekabetçi istihbarat araçlarını kullanabilirsiniz. Bu anahtar kelimeler işletmenizle alakalı olabilir.
Ancak, en belirgin anahtar kelimelerin bile her zaman stratejinizle uyumlu olmayabileceğini unutmayın. Odak anahtar kelimeleriniz, terminolojideki değişiklikler, trendler veya ürün/hizmetinizin büyümesi nedeniyle zaman içinde değişebilir.
Kitleniz için hala doğru anahtar kelimeleri hedeflediğinizden ve önemli sıralama fırsatlarını kaçırmadığınızdan emin olmak için düzenli olarak anahtar kelime araştırması yaptığınızdan emin olun.
7. Çok fazla anahtar kelime kullanmaktan kaçının.
Sayfanız tamamen optimize edilmiş olmalıdır. İçeriğinizle çalışacak doğal anahtar kelimeler aramalısınız, ancak onları zorlamamalısınız.
Anahtar kelimeleriniz "hesaba dayalı pazar", "yeni başlayanlar" ve "satışlar" içeriyorsa, "Hesap tabanlı pazarlama girişimleri için satışlar" gibi bir meta açıklama kullanmaktan kaçınmalısınız.
Açıklamanızı daha doğal hale getirmek için yalnızca bir veya iki anahtar kelimeye odaklanın. Bu gönderi, araştırma destekli stratejilerin nasıl kullanılacağını gösterecektir.
Bu yaklaşım, anahtar kelimeleri kullanmaya devam etmenize izin verir, ancak gönderiyi aşırı yüklemez. Amacınız, kitleniz için sorunları çözmektir. Gönderiniz ihtiyaçlarını karşılamıyorsa Google, kötü bir kullanıcı deneyimini işaretler.
8. Yüksek yetkili web sitelerine bağlantı verin.
Yazınızı yazarken diğer bloglara bağlantı vermekten korkmayın.
Güvenilir web sitelerine bağlantı vermek, blog okuyucularına daha fazla okuma materyali sağlar ve arama motorlarına araştırmanızı yaptığınızı gösterir.
Saygın web sitelerinden araştırma destekli istatistikler, bir blog gönderisini güçlendirmenin en iyi yoludur. İkna edici istatistiklerle daha güçlü bir argüman oluşturabilir ve okuyucularınızın güvenini kazanabilirsiniz.
9. Daha kısa, daha yönetilebilir gönderileri hedeflemelisiniz.
Dikkat süresinin kısa olduğu bir çağda daha kısa blog gönderilerinin en iyisi olmasını beklersiniz. Ancak, Google gibi arama motorları derinlemesine, daha uzun blog gönderilerini tercih ediyor.
Çok basit: Arama motorları, blogunuzun ne hakkında olduğunu belirlemek için daha fazla bilgiye ihtiyaç duyar. HubSpot, 2.100 ila 2.400 kelimenin ideal uzunluk olduğunu buldu.
Daha uzun bloglar okuyucuları bunaltabilir. İçeriğinizi daha küçük, daha yönetilebilir parçalara bölerek bununla mücadele edebilirsiniz.
Uzun bir cümleyi iki cümleye indirgeyin ve paragraflarınızı üç cümlenin altında tutun.
Madde işaretleri dikkat çekmek için harikadır ve özellikle mobil cihazlarda anlaşılması kolaydır.
10. Sitenizdeki diğer gönderilere bağlantı verin.
Arama motorları, web sitenizdeki sayfalara ve blog gönderilerine bağlantı vererek bir site haritası oluşturabilir. Bu, hedef kitlenizin içeriğinizin daha fazlasını bulmasına yardımcı olur ve ayrıca güvenilir bir bilgi kaynağı olarak sizi daha iyi tanımalarını sağlar.
Kullanıcıların değerli içeriğe dahili bağlantıları varsa dönüşüm gerçekleştirme olasılığı daha yüksek olacaktır. Bütün mesele bu değil mi?
Web sitenizdeki veya harici kaynaklardaki sayfalara bağlantı verirken doğal dili kullanın. "Buraya tıklayın" veya "en ucuz dizüstü bilgisayarlar" gibi genel veya spam içerikli eylem çağrılarından kaçının.
Bunun yerine, okuyuculara bağlantıya tıkladıklarında ne bulacakları hakkında bir fikir vermek için "SEO Rehberinizi İndirin" gibi açıklayıcı anahtar kelimeler kullanın.
En iyi sayfalarınıza, öne çıkan ürünlerinize veya indirimli ürünlerinize giden besleme bağlantılarını zorlamayın. Gönderilerinizde belirttiğiniz noktaları destekleyen ve konuyla doğal olarak bağlantılı olan bağlantılar teşvik edilir.
11. Sıkıştırılmış resimlerle hızlı sayfa yükleme hızı
Google, kullanıcı deneyimini iyileştirdiği için hızlı yüklenen sayfaları ödüllendirir.
Sayfa gecikmesi, büyük ve ağır resimlerden kaynaklanabilir. Gönderinizde 100 KB'ın üzerinde birden fazla resim varsa, sayfa hızınız ciddi şekilde etkilenebilir.
Kaliteden ödün vermeden görüntüleri sıkıştırabilen Smush uygulaması gibi birçok ücretsiz uygulama var.
Sıralamanızın ve önerilerinizin ücretsiz analizi için Google'ın PageSpeed sitesini ziyaret edin .
12. Bir bağlantı kurma stratejisi tasarlayın.
Bağlantı kurma, arama motoru sıralamanızı iyileştirmek için çok önemlidir.
Niye ya? Arama sonuçlarını kazananların en çok oyu aldığı bir yarışma olarak düşünün. Google, web sitenize verilen her bağlantıyı bir oy olarak kabul eder. Bu, içeriğinizin daha güvenilir olmasını sağlar. Bu, sıralamalarda daha üst sıralara tırmanmanıza yardımcı olacaktır.
Diğer yayınların veya web sitelerinin gönderilerinde bağlantı vereceği gönderiler oluşturmak iyi bir fikirdir. Orijinal veriler veya düşünce liderliği gibi yüksek değerli varlıkları dahil ederek blog yayınlarınızı daha bağlanabilir hale getirebilirsiniz.
Uzmanlarla yapılan görüşmeler, trafiği sitenize geri çekmenin başka bir yoludur.
SEO: Blog yazılarına nasıl başlık verilir?
İyi yazılmış, SEO dostu bir vücudunuz olsa bile, kötü bir başlık SERP'de bulunma şansınızı zedeleyebilir.
Yayınlarınıza başlık verirken SEO önemlidir. Ana anahtar kelimenizi eklediğinizden emin olun. İnsanların seveceği içerikler oluşturabilirsiniz. Artık Google'ın da seveceği öğeler eklemenin zamanı geldi. İlk bakışta karmaşık görünse de, bu SEO ipuçları kısa sürede Google'ın ilk sayfasında olmanızı sağlayacaktır.
Yorum